18. Matused


MATUSEPALVE SOORITAMINE SURNUAIAS PEALE MATUSEID

Küsimus: Kui surnu on juba maha maetud, kas siis võib veel talle matusepalvet palvetada?

Vastus: Jah, kui surnu on juba maha maetud, on lubatud talle matusepalvet palvetada. Selle tõestuseks on, et Prohvet (صلى اﷲ عليه وسلم) läks surnuaeda ja palvetas selle naise haual, kes oli varem mošeed pühkinud ja surnud, ilma, et Prohvet (صلى اﷲ عليه وسلم) oleks sellest teadnud.

Šeik Ibn ‘Uthaymeen
„Liqaa.aat al-Baab al-Maftooh“ – köide 1, lk 25, nr 35.

KAKS INGLIT JA HAUAKÜSITLUS

Küsimus: Kui surnu mõneks ajaks, näiteks kuuks, külma jätta või kui ta on kadunud ja metsloomad ta ära söövad, kas siis inglid teda ikka küsitlevad või toimub see alles siis, kui surnu on lõpuks hauda jõudnud?

Vastus: Mis puutub sellesse surnusse, kes on külma pandud, siis teda inglid enne ei küsitle, kui ta on hauda jõudnud, kuna Prohvet (صلى اﷲ عليه وسلم) ütles: „Kui surnu on hauda pandud, tulevad tema juurde kaks inglit.“

Mis aga puutub sellesse, kelle metsikud loomad on ära söönud, siis kui ta on täielikult söödud, siis küsitletakse teda looma kõhus ja kui teda täiesti ära söödud pole ja mõned osad temast siiski järele jäävad, siis tuleb ta maha matta ja teda küsitletakse hauas. Sama kehtib ka nende kohta, kes on merel surnud ja keda ei ole võimalik maha matta ja nad visatakse merre. Seega neid küsitletaksegi meres.

Šeik Muqbil ibn Haadee
„Ghaaratul-Ashritah ‘alaa Ahlil-Jahli was-Safsatah“ – köide 1, lk 465.

SURNU PESEMINE

Küsimus: Kuidas oleks korrektne surnut pesta?

Vastus: Kõigepealt tuleks pesta kinni kaetud intiimpiirkond, seejärel ülejäänud keha. Alustada tuleb nendest kehaosadest, mida wudus pestakse, st teha surnule wudu, välja arvatud, et suhu ja ninna ei tohi vett panna veid pigem tuleb neid niiske riidetükiga puhastada. Seejärel tuleb pesta ülejäänud keha, alustades rinnast.

Šeik Ibn Fowzaan
„Fataawa li Ahlil-Mayyit“ – küsimus 3, lk 8.

LEINA AJAL MUSTA KANDMINE

Küsimus: Kas leina ajal on lubatud musta värvi riideid kanda, eriti kui kadunuke oli abikaasa?

Vastus: Tragöödia puhul musta kandmine ei kuulu islami juurde. Kui midagi halba juhtub, tuleks teha seda, mida islam on selleks puhuks õpetanud, näiteks öelda: „Me kuulume Jumalale ja Tema juurde me naaseme. Oo Jumal, tasu mulle mu kannatuse eest ja asenda see minu jaoks millegi paremaga.“ (Muslim 1525) Kui seda kindlas usus ja rahus öelda, siis kindlasti tasub Jumal selle eest ja annab midagi paremat.

Mis puutub aga leina tõttu teatud riiete kandmisesse, nagu musta värvi riided näiteks, siis sellel ei ole islamis alust.

Šeik Ibn `Uthaymeen
„al-Muqarrab li-Ahkaam al-Janaa.iz“ – küsimus 142, lk 122.

people found this article helpful. What about you?