14. Naiste ilustamisvahendid


VÄRVILISED LÄÄTSED

Küsimus: Kas tohib kanda värvilisi kontaktläätsesid, et end ilustada, moega kaasas käia; arvestades ka sellega, et need maksavad umbes 120 naela paar.

Vastus: Vajaduse puhul kontaktläätsede kandmises ei ole midagi halba. Muul põhjusel oleks aga parem läätsesid mitte kanda, eriti kui need on kallid, kuna sellisel juhul on tegemist juba ekstravagantsusega, mis on keelatud. Samuti on siin tegemist petmise ja tõe varjamisega ilustamise nimel, mis ei ole islamis lubatud.

Šeik Ibn Fowzaan

„al-Muntaqaa min Fataawa Šeik Saalih al-Fowzaan“ – köide 3, lk 317, fatwa nr 468.

KULMUDE LÜHENDAMINE, KÜÜNTE KASVATAMINE JA KÜÜNELAKI KASUTAMINE

Küsimus: Mida peaks arvama kulmukarvade lühendamisest? Kas küüsi võib lasta pikaks kasvada ja neile lakki panna, kui enne lakkimist teha wudu ja seejärel jätta lakk 24 tunniks peale?

Vastus: Kulmukarvade lühendamine või eemaldamine on keelatud. Prohvet Muhammed (صلى اﷲ عليه وسلم) needis seda, kes laseb endal kulmukarvu eemaldada ja ka seda, kes neid eemaldab.

Küünte kasvatamine on Prohveti (صلى اﷲ عليه وسلم) sunna vastane tegu, kuna ta (صلى اﷲ عليه وسلم) ütles: „On viis asja, mida peaks tegema: ümberlõikamine (meestele), intiimpiirkonna karvade eemaldamine, vuntside trimmimine, küünte lõikamine ja kaenlaalustest karvade eemaldamine.“ Neid ei tohi jätta kauemaks kui 40 ööd. Anas (raa) edastas: „Jumala Sõnumitooja määras vuntside trimmimiseks, küünte lõikamiseks, kaenlaaluste karvade ja intiimpiirkonna karvade eemaldamiseks aja. Neid ei tohi jätta kauemaks kui neljakümneks ööks.“ Nende kasvama jätmisel sarnaneme me loomade ja uskmatutega.

Mis puutub küünelakki, siis parem on seda vältida, kuna see tuleks eemaldada iga kord, kui tehakse wudut; muidu ei jõua vesi küünteni.

Šeik Ibn Baaz

„Fataawa al-Mar.ah“

NAISED LÕHNASTATULT MOŠEESSE

Küsimus: Ramadaani ajal tulevad osad naised mošeesse lõhnastatult. Me soovitame neil mitte nii teha, aga nad teevad seda ikka. Mida sellisel juhul teha?

Vastus: Naistel ei ole lubatud lõhnastatult mošeesse või üldse välja minna. See on sellepärast, et nii muutuvad nad meeste jaoks ahvatlevateks ja tõmbavad endale tähelepanu. Prohvet (صلى اﷲ عليه وسلم) keelas naistel väljaspool kodu igasuguse lõhna kasutamise. Ta (صلى اﷲ عليه وسلم) ütles: „Ükski naine, kes on lõhnastatud, ei tohiks meiega išat palvetada.“ Naine ei tohi ei mošeesse lõhnastatult minna ega ka end mošees lõhnastada, kuna hiljem peab ta selle lõhnaga välja minema.

Šeik Ibn Baaz

„Fataawa al-Mar.ah“

JALAVÕRUDE KANDMINE

Küsimus: Kas ainult oma abikaasa ees võib jalavõrusid kanda?

Vastus: Oma abikaasa, naiste ja mahramite ees millegi sellise kandmises ei ole midagi halba ja see on täiesti loomulik.

Šeik Ibn Baaz

„Fataawa al-Mar.ah“

RINGIKUJULISED KULDEHTED

Küsimus: Mida peaks arvama ringikujulistest kuldehetest?

Vastus: Naised võivad kanda nii ringi- kui ka muukujulisi ehteid. Jumal on Koraanis (Al-Zukhruf 18) maininud, et ehete kandmine on naistele iseloomulik. See käib üldiselt nii kulla kui muude ehete kohta. Ali ibn Abu Talib (raa) on edastanud, et Prohvet (صلى اﷲ عليه وسلم) võttis siidi oma paremasse kätte ja kulla oma vasemasse kätte ja ütles: „Need kaks on minu umma meestele keelatud.“ (Ahmad, Abu Dawud, An-Nasai). Ibn Majah jutustus on veidi pikem ja lisab: „ja lubatud naistele.“ Samuti edastas Abu Musa Al-Ashari (raa), et Prohvet (صلى اﷲ عليه وسلم) ütles: „Kuld ja siid on tehtud minu umma naistele lubatuks ja meestele keelatuks.“ (Ahmad, An-Nasai, At-Tirmidhi, Abu Dawud, Al-Hakim, At-Tabarani, Ibn Hazm).

Šeik Ibn Baaz

„Fataawa al-Mar.ah“

NINARÕNGAS

Küsimus: Kas naisel on lubatud ninarõngast kanda?

Vastus: Naisel on lubatud ninarõngast kanda, kuna seda tehakse kaunistamiseks ja mitte Jumala loomingu muutmiseks või moondamiseks.

Islamiuuringute ja fatwade alaline komitee

„Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah li’l-Buhooth al-‘Ilmiyyah wa’l-Ifta’“ (24/36).

NABARÕNGAS

Küsimus: Kas nabas tohib rõngast kanda?

Vastus: Nabarõngas on enesepiinamine. Selles kohas tavaliselt ehteid ei kanta ja sellel traditsioonil ei ole mingit praktilist väärtust. Seda peetakse Jumala loomingu muutmiseks.

Šeik Abd-Allaah ibn Jibreen

KÕRGEKONTSALISED KINGAD

Küsimus: Mida ütleb islami seadus kõrgete kontsade kandmise kohta?

Vastus: Kõrged kontsad on pehmelt öeldes ebasoovitavad. Esiteks on tegemist pettusega, kuna see teeb naise pikemaks kui ta tegelikult on. Teiseks, see on naisele ohtlik, kuna nii on kergem kukkuda. Kolmandaks, sellel on ka arstide sõnul kahjulik mõju naise tervisele.

Šeik Ibn Baaz

„Fataawa al-Mar.ah“

people found this article helpful. What about you?