Mis on kafa’a?
Kafa’a ehk võrdsus on oletatav 6. nikääh eeltingimus – araablased vaid araablastega, mitte-araablased mitte-araablastega, teatud ühiskonnakihist teatud ühiskonnakihiga jne. Enamik õpetlasi on siiski õigel seisukohal, et võrdsust on lubatud soovi korral arvesse võtta, kuid see ei ole abielu eeltingimuseks. Kui wali ühel võrdsuse printsiibi põhjustest keeldub, on see lubatud, sest need asjad võivad tütrele kunagi raskeks osutuda. Sellel ei ole midagi pistmist rassismi või klassipoliitikaga, vaid pigem on teada-tuntud fakt, et samast kultuuriruumist isikutel on reeglina (mis muidugi ei käi kõigi kohta) üksteist lihtsam mõista, samuti nagu ühest ühiskonnaklassist inimestel koos elada.
Võrdsus ei ole abielu eeltingimuseks, kuna paljud Prohveti (saws) kaaslased abiellusid endast kõrgemale ja madalamale (n: abessiinlane Bilal (tol ajal kõige madalam staatus) abiellus ansaarisga (väga kõrge staatus) jne.
Samas on lubatud võrdsuse printsiipi järgida, kuna selleks ei ole vaja tõestust, et midagi lubada; vastupidi – tõestust on vaja, et midagi keelata.
Kafa’a võrdsusprintsiibi all vaadeldakse reeglina järgmisi asju:
1) usk –moslem moslemiga, rohkem usklik rohkem usklikuga jne – seda printiipi toetab enamik islami õpetlasi,
2) vabadus – orjad orjadega, vabad vabadega. Islami seaduse järgi ei tohi mees abielluda orjatariga, välja arvatud kui ta ei leia väga kaua aega naist ja kardab zinasse langeda. Siin ei ole mõeldud mitte mehe enda orjatari, vaid just kellegi teise orjatari. Miks on see keelatud? Kui abiellud kellegi teise orjatariga, siis lapsed on orjatari omaniku orjad ja mitte vabad, sellepärast ongi keelatud.
Kui aga oma orjatar vabaks lasta ja temaga abielluda, saab palju hasanasid.
Kui keegi orjatar on abielus orjaga ja saab vabaks, on tal võrdsuse printsiibi alusel lubatud oma abielu annuleerida. Õnneks tänapäeval need küsimused meid enam ei puuduta, kuna orjust ei eksisteeri.
3) amet – õpetlase tütar peaks abielluma mehega, kes on samuti haritud, kuna haritud naisel oleks raske harimatu mehega elada ja talle alluda.
4) vara – rikka perekonna tütar peaks abielluma rikka mehega, sest vaeselt elamine võib tema jaoks liiga keeruliseks osutuda ja seega tema abielu õõnestada.
5) perekonnastaatus – naine peaks abielluma oma ühiskonnaklassi (või kõrgemale); samal põhjusel mis kaks eelmist.