Avaleht       Algajad       Tugisambad       Edasijõudnud       Kontakt    
Täna on   »  Edasijõudnud »  TOITUMINE »  - Vitamiinidest!!!  
- Vitamiinidest!!!

MEELDETULETUS JÄTKUVAKS RAMADAANIKS – ÄRGE UNUSTAGE VITAMIINE!!!

 Ramadaan on täies hoos käimas. Facebookis oli pisike arutelu, kuidas on kõige parem ramadaani päeva katkestada. Sellega seoses tuli mul ka mõte siia postitada väike meeldetuletus, et te ei unustaks oma söögikordadest vitamiine. Eks need hõrgutised on muidugi maitsvad, kuid söögi kõrvale on väga vajalik süüa ka rohkesti värsket salatit, olgu see tehtud tomatist-kurgist, paprikaga, selleriga, porulauguga vms. Seedimisele aitab kaasa väga hästi ka punane peet. Seda soovitatakse süüa iga päev. Üldjuhul keedetud peet riivitakse ja lisatakse sinna ka küüslauku - sellega tasuks olla natuke ettevaatlikum, kuna magu pole terve päeva toitu saanud ning seda ärritav küüslauk võib tekkitada rohkem kahju kui kasu.

Magustoiduks võib muidugi teha maitsvaid koogikesi, keekse, baklavaad jne, kuid parimaks magustoiduks oleks üks hea ports värsket puuviljasalatit: apelsin, õun, banaan, ananass. Praegu on arbuusihooaeg, kuid kes pole harjunud seda palju sööma, siis tasuks arvestada, et peale parajat arbuusikogust, on suht rakse hommikul kaua magada. :) Kes elavad soojemates riikides nagu Egiptus, siis teie paradiisiviljaks on mango. See sisaldab rohkesti A ja C vitamiini. Puuviljas sisalduv vitamiin B6 aitab tasakaalustada närvisüsteemi. Samuti leidub mangos ka vajalikku betakaroteeni. Toiduväärtus 100g kohta 65 kcal.

Palju naisi on hädas kõhukinnisusega. Ramadaani ajal võib põhjuseks olla vähese jääkainega toidu tarvitamine. Ühest artiklist leidsin hea nõuande: kõhukinnisuse all kannatavatel inimestel on soovitatav kasutada soolestikku mehaaniliselt ärritavat tselluloosi-, toorkiu- ja pektiinirikast taimetoitu - jämedast jahust leiba, toorest köögivilja, eelkõige toorest peenesdatud kapsast, värsket tomatit, porgandit, toorest söögipeeti, sibulat, redist, herneid, ube jt. Hästi toimivad mesi, rosinad ja pähklid. Väga soodsa toimega on täispiim, kefiir, hapupiim, hapud juur- ja puuviljamahlad ja süsihappegaasirikkad toidud (allikas: Terviseleht). Siit võib leida tabeli, kus saate jälgida inimesele vajalike vitamiinide doose, kus neid leidub, millised on defitsiidi tunnused jne. http://www.ut.ee/biodida/www/Irdt/vitamiinid.htm.

Ärge unustage ka liikumist. Paljud vedelevad voodis raamatuid lugedes, telekat vaadates, kuid võimaluse korral käige jalutamas, tehke kükke, peske põrandaid, koristage - ühesõnaga liikuge!!! :)))

 
Olge terved!
 
Ilusat RAMADAANI jätku!!!