71.-75. Erandlikud matused


71) ÜHES HAUAS ROHKEM KUI ÜKS SURNU

Hisham Ibn Amir ütles: „Prohvetit (صلى اﷲ عليه وسلم) Mediinas toetavad Ansaarid tulid Uhudi päeval Jumala Sõnumitooja (صلى اﷲ عليه وسلم) juurde ja ütlesid: „Oo Jumala Sõnumitooja, me oleme vigastatud ja väsinud, mida käsid meil teha?“ Ta (صلى اﷲ عليه وسلم) vastas: „Kaevake, laiendage, süvendage ja pange kaks või kolm surnukeha ühte haudad.“ Nad küsisid: „Kelle peaks esimesena hauda asetama?“ Ta (صلى اﷲ عليه وسلم) vastas: „Selle, kes teab kõige rohkem Koraani.“ (Ahmad, Tirmidhi)

72) SURM MEREL

Kui inimene laeva pardal sureb, tuleks paar päeva oodata ja matmispaik leida. Kui maal  matmiseks kohta ei leita, peab kadunukese pesema, surilina talle ümber panema ja surnupalvuse pidama, enne kui keha roiskuma läheb. Seejärel tuleb talle midagi rasket külge siduda ja ta vette visata. (Ata ja Al-Hassan – Ahmad)

73) RASE NAINE SUREB, AGA LAPS ON VEEL ELUS

Kui naine sureb ja usaldusväärne arst arvab, et laps ta kõhus on veel elus, siis tuleb surnud naisele teha keiserlõige ja laps välja võtta.

74) MITTE-MOSLEMIST NAINE SUREB KANDES LAST MOSLEMIST MEHELT

Wathila Ibn Alaska jutustas, et ta mattis ühe kristlasest naise, kes kandis moslemi last, hauda, mis ei kuulunud ei kristlastele ega moslemitele (Bayhaqi). Imaam Ahmad toetas seda. Seda naist ei ole võimalik matta moslemite surnuaeda, kuna sealsete surnute rahu võib tema piinamine häirida, kuid teda ei ole võimalik matta ka kristlaste surnuaeda, kuna tema moslemist lapse rahu võib nende piinamine häirida.

75) SURNUKEHADE TRANSPORTIMINE

Imaam Maliku kohaselt on lubatud surnukeha ühest kohast teise üle viia nii enne kui ka peale matuseid, kui selleks on kehtiv põhjus, nagu näiteks uppumine, metsloomadest söömine, vanemate külastus, lähemale surnuaiale matmine, et hauda oleks lihtsam külastada. Surnukeha ühest kohast teise transportimine on lubatud tingimusel, et see jääks teotamata, näiteks see ei tursu, plahvata või selle konte ei murta.

Lugejad pidasid seda artiklit kasulikuks. Kuidas on lood teiega?