Kokkuvõte


Kõik pole päris nii nagu tundub. Eelpool käsitletud faktide valguses paistab paratamatult, et need, kes võitlevad näiliselt loomade piinamise vastu ja nende õiguste eest, võitlevad tegelikult inimeste tunnete eest (kes arvavad, et liikumatu loom ei tunne piina ning krampides loom piinleb kindlasti valude käes) ja selle eest, et loomi oleks võimalikult lihtne tappa. Uimastamismeetod on kõige kasulikum just massitapamajadele, kus on oluline, et loomad paigal püsiks ega liigutaks. Kui samal ajal liha tarbijad, kes supermarketist ilusasti pakitud toitu ostavad, veel uskuma saab panna, et taoline tapmismeetod on kõige inimlikum, võib veelgi rohkemale tootmisele rohelise tule anda. Otsese veristamise pooldajad seevastu ei püüa eitada, et selleks, et inimene saaks liha süüa, peavad loomad surema ja mingil määral ka ebamugavust ja valu tundma, kuid nad võitlevad selle eest, et see oleks võimalikult minimaalne, ja seda mitte tapjale vaid just elust lahkuvale loomale. Lõppkokkuvõttes peame püüdlema selle poole, et elust lahkumine oleks looma jaoks võimalikult lihtne ja liha inimese jaoks võimalikult tervislik.

Kasutatud kirjandus:

Inimõiguste ja põhivabaduste kaitse konventsioonhttps://www.riigiteataja.ee/akt/78154. 30.08.2012.

Luc, dr M. 1983. Abattage rituel juif et protection animale. Lyoni Veterinaarkirurgide Kool – väitekiri.

Muslim Council of Britain Response to DEFRA Consultation process on FAWC report on the welfare of farmed animals at slaughter or killing – part 1: red meat animals. 2004. http://www.mcb.org.uk/library/DEFRA.pdf. 30.08.2012

Pouillaude-Bardon, dr S. M.-T. 1992. L’abattage rituel en France. Toulouse’i Rahvuslik Veterinaaride Kool – väitekiri.

Report on the Welfare of Poutry at the Time of Slaughter. 1982. Farm Animal Welfare Council. http://www.fawc.org.uk/reports.htm. 30.08.2012.

Q7.Why do Muslims slaughter the animal in a ruthless manner by torturing it and slowly and painfully killing it?http://www.allaahuakbar.net/misconceptions/7.htm.30.08.2012.

Rezgui, H. & Di Spigno, B. 2010. Benefits of religious slaughter without stunning for animals and humanshttp://www.asidcom.org/IMG/pdf/ASIDCOM_report-Benefits_of_religious_slaughter-2.pdf. 30.08.2012.

Ritual Slaughter in Islam (Zabihah) – Islamic Slaughter is Humane and Produces Healthy Halal Meat. 2008. http://suite101.com/article/ritual-slaughter-in-islam-dhabihah-a73803. 30.08.2012.

Schuzle, W. & H. Schultze-Petzold & A.S. Hazem & R. Gross. 1978. Deutsche Tieraeztliche Wodenschrift. köide 85(2), lk 62-66.

The Halal Slaughter Controversy: Do Animal Rights activists protect the sheep or the Butcher?2012. http://www.mustaqim.co.uk/halal.htm. 30.08.2012.                                                                                                                                                        Vialles, N. 1999. Une mort indolore? Remarques et questions autour des procédés d’abattage des animaux de boucherie. L’homme et l’animal: un débat de société. Edition Quae.

Why stunning Animals Prior to Slaughter cannot be accepted by Muslims? http://halalcertification.ie/stunning_animals_cannot_accepted_islam.html. 30.08.2012.

LISAKS!

Väga ilus selgitav video sellest, kuidas loomi enne tapmist rahustada. –http://halalcertification.ie/benefits_of_halal_slaughtering.html

Lugejad pidasid seda artiklit kasulikuks. Kuidas on lood teiega?