Fažri sunna
Meie elu tänapäeva maailmas on nii kiire, et paljud moslemid on lõpetanud palvetamise, kuna leiavad, et neil ei ole selleks tööpäevadel lihtsalt aega. Ja kui tööpäevadel nagunii ei palvetata, milleks siis ka nädalavahetusel, kui peab puhkama, end sellega vaevata. See on tegelikult suur viga, kuna selle asemel, et palvet koormaks pidada, peaksime mõtlema sellele, et Prohvet Muhammed (saws) palvetas alati, kui tundis, et on väsinud. Palve oli tema jaoks puhkus.
Peale viie palve, mis kõigile moslemitele kohustuslikud on, on veel hulgaliselt sunna palveid, mida me rohkemat tasu lootes sooritada võime. Üheks neist on fažri sunna muakkada, st kahe raka palvetamine enne kohustuslikku fažri palvet.
Sunna muakkada on selline sunna, mida Prohvet (saws) reeglina täitis ja mille väga harva tegemata jättis. Fažri palvele eelnevad kaks rakat on just selline sunna, mida Prohvet (saws) täitis ka siis, kui oli reisil.
Abu Mariam (raa) jutustas: „Me olime Prohvetiga (saws) koos ühel reisil. Öösel istusime me kaua üleval. Koidiku lähenedes jäi Prohvet (saws) magama ja meie niisamuti. Me ärkasime alles siis, kui päike oli juba tõusnud. Prohvet (saws) laskis adhaani kuulutada. Seejärel palvetas ta kaks lühikest rakat enne fažrit. Peale palvetamist rääkis Prohvet (saws) meile tulevikusündmustest.“ (An-Nasai, Muslim)
Aisha (rah) jutustas, et Prohvet (saws) ütles: „Fažri kaks rakat (st need, mis on enne kohustuslikku palvet) on paremad kui kõik see, mis maailmas leidub.“ (Muslim)
Prohveti (saws) abikaasad Aisha (rah) ja Hafsa (rah) on mõlemad edastanud, et need kaks rakat tegi Prohvet (saws) alati kergesti ja kiirelt. (Al-Bukhari)
Abu Huraira (raa) on edastanud, et Prohvet (saws) luges esimeses rakas suurat Al-Kafiruun ja teises suurat Al-Ikhlaas. (Muslim)
Peale nende kahe raka sooritamist on moslemitel soovitatav fažri palvet oodates end paremale küljele lamama asetada, kuna Abu Huraira (raa) on edastanud, et just nii oli Prohvetil (saws) kombeks teha. (At-Tirmidhi, Abu Dawud)
Kuigi kaks rakat enne fažrit ei ole kohustuslikud – kuna Aisha (rah) on edastanud, et kui Prohvet (saws) neid sooritas ja ta üleval oli, siis rääkis Prohvet (saws) temaga kuni fažrini ja kui mitte, siis pikutas (Al-Bukhari) – on need siiski väga soovitatavad, sest tegemist on sunna muakkadaga.
Abu Huraira (raa) edastas, et Prohvet (saws) ütles, et see, kes pole jõudnud teha kahte sunna rakat enne fažrit, võib need palvetada ka peale päikesetõusu. (At-Tirmidhi) Ka Qais ibn Fahd (raa) on edastanud, et ta palvetas Prohveti (saws) taga fažrit ja peale seda, kui see oli läbi, tõusis ta püsti ja palvetas kaks rakat sunnat ja Prohvet (saws) nägi teda seda tegemas, kuid ei keelanud talle seda. (At-Tirmidhi)
Jabir ibn Samara on edastanud, et kui Prohvetil (saws) oli fažri palve sooritatud, jäi ta samasse kohta kuni päikesetõusuni. (Muslim) Prohvet (saws) on öelnud: „Peale fažri palvet paigale jäämine ja Jumala palumine on võrdne kahe orja vabastamisega.“ Nii on seda teinud nii Prohveti (saws) kaaslased kui ka suured õpetlased. Abdallah ibn Abbas (raa) nägi kord ühte oma poegadest peale fažrit magamas ja ütles talle: „Tõuse üles! Kas magad sa ajal, mil head jagatakse?“
Kui imaam Maliki käest peale fažri palvet magamise kohta küsiti, vastas ta, et muu kui magamine on eelistatav, kuigi ka magamine ei ole keelatud. Paljud suured õpetlased pidasid oma loenguid just peale fažri palvet. Imaam Shafi’il oli näiteks kombeks kohe peale fažrit Koraanitundi ja seejärel hadithitundi pidada.